Η ομιλία του Δημάρχου Γιάννη Λαγουδάκη, στην Ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Περάματος υπό την αιγίδα του ΤΕΕ

Η ομιλία του Δημάρχου Γιάννη Λαγουδάκη, στην Ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Περάματος υπό την αιγίδα του ΤΕΕ

 

Ουσιαστικός και απόλυτος για μια ακόμα φορά ήταν ο Δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Λαγουδάκης, στην ομιλία  που έκανε την Παρασκευή 18 Μαΐου 2018, ως κεντρικός Ομιλητής της Ημερίδας που διοργάνωσε ο Δήμος Περάματος υπό την αιγίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

 

Ο δήμαρχος της πόλης, που κατόρθωσε να βάλει το Δήμο Περάματος στον δρόμο της ανάκαμψης, από την ανάληψη των καθηκόντων του, φροντίζει με κάθε τρόπο να επικοικωνεί με τους αρμόδιους φορείς και ταυτόχρονα να αναδεικνύει τα προβλήματα που ταλαιπωρούν την πόλη, ευρισκόμενος σε διαρκή αναζήτηση για την εξεύρεση λύσεων προς όφελος του Δήμου Περάματος.

 

Ενωτικός και συγχρόνως διεκδικητικός, αφού παρουσίασε με τον πιο σαφή τρόπο την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο Δήμο Περάματος κάνοντας παράλληλα και μια μικρή ιστορική αναδρομή, δεν δίστασε να δηλώσει για μια ακόμη φορά ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσει σε κανέναν από τους 3 βασικούς άξονες που έχουν χαραχθεί και αφορούν στην προσπάθεια για την αποφόρτιση του Περάματος από όλες τις  επικίνδυνες και οχλούσες περιβαλλοντικά δραστηριότητες συναρτήσει των εταιρειών Πετρελαιοειδών.

  • Άμεση Μετεγκατάσταση των Δεξαμενών πετρελαιοειδών σε οργανωμένο χώρο εκτός του Δήμου Περάματος και εκτός αστικών περιοχών. Απόδοση των χώρων στους πολίτες του Περάματος. Αποκατάσταση της συνέχειας της πόλης.
  • Να μην επαναλειτουργήσει καμία απολύτως ανενεργή εταιρεία πετρελαιοειδών στην περιοχή του Περάματος
  • Μέχρι να μετεγκατασταθεί και η τελευταία δεξαμενή πετρελαιοειδών από το Πέραμα, οι έλεγχοι που θα διενεργούνται στις εταιρείες πετρελαιοειδών[SATAME-SEVEZO] να γίνονται με τα αυστηρότερα στάνταρ έλεγχου που επιβάλλει η διεθνής νομοθεσία, και με την συμμετοχή εκπροσώπων του 1ου και του 2ου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης.

Πιο κάτω σας παραθέτουμε την ομιλία που έκανε ο Δήμαρχος της Πόλης του Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, ως Κεντρικός Ομιλητής στην Ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Περάματος σε συνεργασία με το ΤΕΕ.

 

“Ο Δήμος Περάματος απομονωμένος γεωγραφικά στο Δυτικό άκρο της Αττικής, εγκλωβισμένος ανάμεσα στις εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού και στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ανάμεσα στις εταιρείες πετρελαιοειδών και το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά που συνεχώς επεκτείνεται, με μία θάλασσα μολυσμένη και απλησίαστη, με εκατοντάδες αυθαίρετα σπίτια , προσπαθεί εδώ και πολλά χρόνια να επιβιώσει και να προγραμματίσει την ανάπτυξή  του. 

 

  Το Πέραμα αποτελεί ίσως την πλέον περιβαλλοντικά επιβαρυμένη περιοχή της Αττικής.

Τα κύρια προβλήματα επιβάρυνσης στο περιβάλλον της περιοχής μας, έχουν προσδιοριστεί διαχρονικά από τον Δήμο Περάματος και έχουν γίνει πολλές προσπάθειες αντιμετώπισης τους στο παρελθόν.

 Παρόλα αυτά, τα προβλήματα παραμένουν και είμαστε υποχρεωμένοι να συνεχίσουμε την προσπάθεια για την επίλυση τους με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Ψυτάλλεια, Εμπορικό Λιμάνι, Θαλάσσια ρύπανση, Αναπλασμένη χωματερή, κυκλοφοριακή επιβάρυνση λόγω του μοναδικού δρόμου εισόδου-εξόδου της πόλης, ΣΜΑ Σχιστού Περάματος Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, και κυρίως οι δεξαμενές πετρελαιοειδών, αποτελούν ορισμένα από τα περιβαλλοντικά προβλήματα που ταλανίζουν το Πέραμα και του προσδίδουν χαρακτηριστικά αφιλόξενης και επικίνδυνης ,για την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής.

 

Οι εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών στο Πέραμα καλύπτουν έκταση 300 περίπου στρεμμάτων και βρίσκονται ανάμεσα σε περιοχές κατοικίας και εργασίας.

 

 Στη θέση που βρίσκονται οι εταιρείες πετρελαιοειδών , διακόπτουν την οικιστική συνέχεια της περιοχής μας και καταστρέφουν τον αστικό ιστό.

 Έτσι, το Πέραμα που είναι μία λεπτή νησίδα γης, χωρίζεται γεωγραφικά και κοινωνικά σε δύο μέρη.

 

Διαθέτουν αποθηκευτική ικανότητα 175.000 κυβικά μέτρα, αποτελώντας το 15% του συνόλου των αποθηκευτικών χώρων πετρελαιοειδών της Ελλάδας,

 

Από τις εγκαταστάσεις αυτές διακινούνται καθημερινά 200-250  βυτιοφόρα, συνολικής χωρητικότητας τουλάχιστον 5.000 κυβικών μέτρων.

 

Σήμερα στην περιοχή του Περάματος υπάρχουν 5 εταιρείες πετρελαιοειδών: η CORAL [η πρώην SHELL]  η  CYCLON [η πρώην TOTAL HELLAS ,] η MAMIDOIL-.JET OIL [η πρώην  EL PETROL A.E.], η ETEKA A.E. (στη θέση της ΕΛΒΥΝ) και η EKO [η πρώην BP.]η οποία σήμερα είναι εντελώς ανενεργή.

 

Στις εγκαταστάσεις αυτές αποθηκεύεται πλήθος υλικών. Ενδεικτικά αναφέρω: βενζίνες, καύσιμα αεροπορίας, φωτιστικό, ντίζελ, μαζούτ, άσφαλτος, αργό πετρέλαιο, ορυκτέλαια, πετροχημικά και αλλα.

 

Κατά την παραμονή των εγκαταστάσεων στο Πέραμα έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα ενδεικτικά αναφέρω μερικά.

 

1957 – ανατίναξη χιλιάδων φιαλών υγραερίου στην Γερμανική Σκάλα”

 

1978 – έκρηξη δεξαμενής μέσα στις εγκαταστάσεις της PETROL ένας εργοδηγός  παθαίνει καθολικά εγκαύματα

 

 1983 – έκρηξη και πυρκαγιά σε βυτιοφόρο μέσα στις εγκαταστάσεις της ΒΡ. Ένας θάνατος και ένας τραυματισμός.

 

1988 – σπάσιμο αγωγού μεταφοράς καυσίμου και πλημμύρισμα της Λεωφόρου Δημοκρατίας με βενζίνη

 

1995 – Πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις της EL PETROL

 

Το πλήθος των ατυχημάτων που έχουν συμβεί κατά καιρούς στην περιοχή μας πείθουν για την επικινδυνότητα των εγκαταστάσεων.

 

 

Οι εγκαταστάσεις γειτνιάζουν άμεσα με κατοικίες και χώρους εργασίας, υπάρχουν δηλαδή σπίτια ακριβώς δίπλα στις δεξαμενές καυσίμων.

 

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα των εγκαταστάσεων της CORAL όπου σε απόσταση 10 m από τις δεξαμενές βενζίνης βρίσκονται δεκάδες σπίτια με εκατοντάδες κατοίκους που θα γίνουν στάχτη στο πρώτο ατύχημα.

 

Δυστυχώς, στις εγκαταστάσεις δεν τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας που προβλέπονται από την Νομοθεσία, τόσο των δεξαμενών μεταξύ τους, όσο και των δεξαμενών από τα εξωτερικά όρια των εγκαταστάσεων, αλλά και από τα παρακείμενα σπίτια, τα οποία βρίσκονται εντός σχεδίου.

 

 Ο  λόγος είναι προφανής: η υπάρχουσα έκταση δεν αρκεί για να εξυπηρετήσει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες σε καύσιμα.

 

 Οι εγκαταστάσεις είχαν σχεδιαστεί για να καλύπτουν τις ανάγκες της δεκαετίας του ’60.

 

Από τότε μέχρι σήμερα οι ανάγκες έχουν αλλάξει τελείως. Ιδιαίτερα η κατανάλωση βενζίνης έχει διπλασιαστεί στην Αττική από το 1975 μέχρι σήμερα.

 

Έτσι, δεξαμενές που είχαν σχεδιαστεί για μαζούτ μετατρέπονται σε δεξαμενές βενζίνης η οποία βέβαια απαιτεί κατάλληλες αποστάσεις ασφαλείας.

 

Με άλλα λόγια, όπως κι αν επιλεγεί η θέση των δεξαμενών και ότι εκσυγχρονισμός κι αν γίνει, η υπάρχουσα έκταση δεν αρκεί για να ικανοποιήσει τις σύγχρονες ανάγκες για αποθήκευση καυσίμων στην περιοχή του Περάματος.

 

Επίσης, οι περισσότερες από τις εξόδους των εταιρειών πετρελαιοειδών είναι επικίνδυνες και δεν ικανοποιούν τις προδιαγραφές που ορίζει η Ελληνική Νομοθεσία.

 

 

 Ιδιαίτερα η έξοδος της εταιρείας ΕΤΕΚΑ είναι εξαιρετικά επικίνδυνη και η άδεια για την χρήση της έχει χορηγηθεί με περίεργες  και ασυνήθιστες διαδικασίες , όπως επίσης και η χρησιμοποίηση μόνιμα αραγμένου πλοίου, που χρησιμοποιείται ως επί πλέον αποθηκευτικός χώρος.

 

Η διακίνηση των καυσίμων  των εταιρειών ([200-250  βυτιοφόρα ημερησίως) γίνεται μέσω του μοναδικού και στενού δρόμου εισόδου –εξόδου που διαθέτει το Πέραμα ο οποίος είναι και ο δρόμος που εξυπηρετεί ολόκληρο το Εμπορικό Λιμάνι του Πειραιά.

 

Κάτω από την άσφαλτο και τα γειτονικά σπίτια υπάρχει δίκτυο που μεταφέρουν οι εταιρείες τα καύσιμα , από την προβλήτα προς τις δεξαμενές και από τις δεξαμενές στα γεμιστήρια.

 

Σε περίπτωση ατυχήματος στις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών δεν θα υπάρξει διέξοδος διαφυγής από την πόλη, δεδομένου ότι ο δρόμος διέρχεται μέσα από τον κύριο όγκο των εγκαταστάσεων.

 

Οι κάτοικοι θα εγκλωβιστούν στην πόλη περιμένοντας βοήθεια από… πουθενά, αφού ακόμη και ο σταθμός της πυροσβεστικής βρίσκεται από την άλλη μεριά των εγκαταστάσεων, και όχι από την μεριά της πόλης.

 

Οι αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής λόγω της μεγάλης επικινδυνότητας των εγκαταστάσεων και της εύλογης ανησυχίας, για την υγεία και την ασφάλειά τους  , ξεκινούν αμέσως μετά την μεταπολίτευση και κορυφώνονται με μεγάλες κινητοποιήσεις των κατοίκων του Περάματος το 1987-1988, πετυχαίνοντας να ευαισθητοποιήσουν την πολιτική εξουσία.

 

Για πρώτη φορά, ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου δηλώνει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να απομακρυνθούν οι εγκαταστάσεις των εταιρειών ως ασυμβίβαστες με τον παρακείμενο οικισμό του Περάματος .

 

Το 1990 γίνεται η πρώτη μελέτη μετεγκατάστασης από την εταιρεία ΑΣΠΡΟΦΟΣ που δείχνει την εφικτότητα της μετεγκατάστασης.

 

Το 1995, μετά το ατύχημα στην EL PETROL που είχε ως φυσικό επακόλουθο  και νέες κινητοποιήσεις των κατοίκων του Περάματος, εκπονείται δεύτερη συμπληρωματική μελέτη από την ίδια εταιρεία την ΑΣΠΡΟΦΩΣ με σκοπό την ανεύρεση κατάλληλου τόπου για την μετεγκατάσταση.

 

Πράγματι, προτείνονται 7 τοποθεσίες ως κατάλληλες για την υποδοχή των εγκαταστάσεων.

 

 Ο τότε Υπουργός Βιομηχανίας κ. Κώστας Σημίτης δηλώνει πως η κυβέρνηση προτίθεται να υλοποιήσει την μετεγκατάσταση.

 

Ωστόσο, μετά την 2η μελέτη δεν υπήρξε εξέλιξη στην διαδικασία, αντίθετα παραπέμπουν  σε μία ακόμη μελέτη με σκοπό τη χωροθέτηση του τόπου υποδοχής η οποία βέβαια δεν έγινε ποτέ.

 

Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων και χημικών εκπέμπουν τοξικές/καρκινογόνες αναθυμιάσεις.  

Κάθε χρόνο διαχέονται στην ατμόσφαιρα περισσότεροι από 300 τόνους βενζίνης σύμφωνα με υπολογισμούς των ίδιων των εταιρειών.

 

Επίσης, οι αναθυμιάσεις εκτός από βλάβες που μπορούν να προκαλέσουν στην υγεία των κατοίκων δημιουργούν και έντονη δυσοσμία.

 

Στην περιοχή γύρω από τις εγκαταστάσεις υπάρχει πάντα άσχημη οσμή που ενοχλεί σε μόνιμη βάση τους κατοίκους.

 

Πολύ συχνά παρατηρείται να τσούζουν και να δακρύζουν τα μάτια των κατοίκων κατά την διέλευσή τους και μόνο από τον δρόμο που περνάει δίπλα από τις εγκαταστάσεις.

 

Ας σημειωθεί πως εκατοντάδες κάτοικοι ζουν σε απόσταση 10m από τις δεξαμενές βενζίνης αναπνέοντας διαρκώς τις καρκινογόνες αναθυμιάσεις που εκπέμπονται ακριβώς στο ύψος των σπιτιών.

 

Οι εταιρείες προκαλούν σημαντική ρύπανση της θάλασσας καθώς συμβαίνουν συχνά ατυχήματα κατά την παράδοση –παραλαβή πετρελαιοειδών από πλοία.

 

Επίσης, σύμφωνα με καταγγελίες στο παρελθόν, οι εταιρείες πετούσαν  στη θάλασσα τα πετρελαϊκά κατάλοιπα των δεξαμενών για να αποφύγουν το κόστος επεξεργασίας και απομάκρυνσής τους.

 

 Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας οφείλει κανονικά να κάνει δειγματοληπτικό έλεγχο στις εκροές των εταιρειών, αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζουμε ούτε εάν γίνονται, ούτε ποτέ έχουν δοθεί τέτοια στοιχεία στον Δήμο μας.

 

Η προστασία της υγείας και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στο Πέραμα αποτελεί πρώτο και κύριο στόχο για την δημοτική αρχή της πόλης μας,

 

      Η λειτουργία των δεξαμενών καυσίμων και χημικών στην σημερινή τους θέση, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα περιβαλλοντικής , χωροταξικής, πολεοδομικής και κυκλοφοριακής φύσης.

 

     Τρείς είναι σήμερα οι βασικοί άξονες της προσπάθειάς μας ,για την αποφόρτιση του Περάματος από αυτές τις  επικίνδυνες και οχλούσες περιβαλλοντικά δραστηριότητες.

  • Άμεση Μετεγκατάσταση των Δεξαμενών πετρελαιοειδών σε οργανωμένο χώρο εκτός του Δήμου Περάματος και εκτός αστικών περιοχών. Απόδοση των χώρων στους πολίτες του Περάματος. Αποκατάσταση της συνέχειας της πόλης..
  • Να μην επαναλειτουργήσει καμία απολύτως ανενεργή εταιρεία πετρελαιοειδών στην περιοχή του Περάματος
  • Μέχρι να μετεγκατασταθεί και η τελευταία δεξαμενή πετρελαιοειδών από το Πέραμα, οι έλεγχοι που θα διενεργούνται στις εταιρείες πετρελαιοειδών[SATAMESEVEZO] να γίνονται με τα αυστηρότερα στάνταρ έλεγχου που επιβάλλει η διεθνής νομοθεσία, και με την συμμετοχή εκπροσώπων του 1ου και του 2ου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η Φέρουσα Ικανότητα της περιοχής, που προσδιορίζει τα όρια των ανθρωπίνων παρεμβάσεων στη φύση,  έχει προ πολλού εξαντληθεί.

 Επιβάλλεται να αρχίσει αμέσως η αντίστροφη πορεία. Αυτή της αποφόρτισης της περιοχής ,κυρίως  με τη μετεγκατάσταση των δεξαμενών

Η απαλλαγή του Περάματος από τις δεξαμενές σημαίνει

            Ελαχιστοποίηση των κινδύνων εκτεταμένου βιομηχανικού      ατυχήματος στην περιοχή, που θα είχε εξαιρετικά δυσμενείς συνέπειες λόγω των κυκλοφοριακών ιδιομορφιών της περιοχής.

 

  • Δραστική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και μάλιστα σε ιδιαίτερα επιβλαβείς για τους πολίτες χημικές ενώσεις, όπως είναι οι πτητικοί υδρογονάνθρακες.
  • Κυκλοφοριακή αποφόρτιση της περιοχής και μείωση των οδικών ατυχημάτων.
  • Μείωση της μέσης στάθμης θορύβου στην πόλη, με θετικά για την υγεία των κατοίκων αποτελέσματα.
  • Αποκατάσταση της συνέχειας της πόλης του Περάματος, που σήμερα διαρρηγνύεται από παρεμβολή του χώρου των δεξαμενών στον αστικό ιστό.

            Διασφάλιση ελεύθερων χώρων και χώρων κοινωφελών δραστηριοτήτων, που έχει ανάγκη το Πέραμα.

Η απελευθέρωση των χώρων των δεξαμενών, πρέπει να συνοδευτεί από ενέργειες για τη διατήρησή τους ως ελεύθερων κοινόχρηστών χώρων, με αποτροπή της εμπορικής αξιοποίησής τους.

 

Το αυτονόητο για εμάς δικαίωμα του στη ζωή, φαίνεται ότι δεν είναι για όλους αυτονόητο. Αλλιώς, πως να ερμηνεύσει κανείς τον απαράδεκτο χειρισμό εκ μέρους των κυβερνήσεων  διαχρονικά ,βεβαίως και της σημερινής κυβέρνησης, σε σχέση με τις αδειοδοτήσεις, επεκτάσεις, τροποποιήσεις των αδειών λειτουργίας των εταιρειών στο Πέραμα.

Θεωρούμε απαράδεκτη την αθέτηση των κυβερνητικών υποσχέσεων για την μετεγκατάσταση των δεξαμενών καυσίμων και χημικών ,που είναι εγκαταστημένες στο Πέραμα.

 Η εν λόγω μετεγκατάσταση δεν μπορεί να υλοποιηθεί  προφανώς με διοικητικές πράξεις, αλλά με αποφάσεις και σχεδιασμό σε κυβερνητικό επίπεδο.

 

Η Περιφέρεια Αττικής, έχει κάνει ήδη κάποια μικρά αλλά συγχρόνως, σημαντικά πρώτα βήματα..

  • Υλοποίησε μέσω διαγωνισμού και ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή,-εκπόνηση σχεδίου αντιμετώπισης τεχνολογικών ατυχημάτων μεγάλης έκτασης για την περιφέρεια Αττικής.
  • Υλοποιεί ενημέρωση κοινού [σύμφωνα με την οδηγία SEVEZO III]περί αντιμετώπισης κινδύνων από βιομηχανικά ατυχήματα μεγάλης έκτασης, μέσω της πολιτικής προστασίας της περιφέρειας
  • Σε επίπεδο διοικητικών πράξεων, σε όσες άδειες εκδίδει η περιφέρεια στις εταιρείες, ,ως είναι υποχρεωμένη, κατ εφαρμογή των κείμενων διατάξεων, τίθεται Όρος σύμφωνα με τον οποίο ,οι πράξεις αυτές παύουν να ισχύουν ,ευθύς ως υπάρξουν οι  προϋποθέσεις μετεγκατάστασης.

 

         Ο δρόμος βέβαια, που έχουμε να διανύσουμε είναι μακρύς και δύσκολος ,δεν αρχίζει και δεν τελειώνει στην μετεγκατάσταση των δεξαμενών. Η διάθεση των χώρων τους όχι σε ιδιωτικά συμφέροντα, αλλά σε όφελος των πολιτών αποτελεί επίσης κρίσιμο ζήτημα, για να μην έχουμε χειρότερη επιβάρυνση του Περάματος.

 Η ενημέρωση και ενεργοποίηση των πολιτών, αποτελεί την ισχυρότερη εγγύηση για μία καλύτερη ποιότητα ζωής στο Πέραμα, για ένα καθαρότερο περιβάλλον, για το αύριο των παιδιών μας.

Η σημερινή ημερίδα υπό την αιγίδα του ΤΕΕ ,είναι ενταγμένη σε μια σειρά ενεργειών της δημοτικής αρχής ,για την αντιμετώπιση  της επικίνδυνης για την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων του Περάματος, λειτουργίας των εταιρειών πετρελαιοειδών εντός του οικιστικού ιστού, που το  Δημοτικό συμβούλιο της πόλης μας πήρε.

Προσδοκούμε ότι τα επιστημονικά τεκμηριωμένα συμπεράσματα που θα προκύψουν σήμερα, θα αποτελέσουν ένα ακόμη εργαλείο στην μεγάλη προσπάθεια για την όσο καλύτερη και αποτελεσματικότερη ,αντιμετώπιση του μεγάλου αυτού προβλήματος.

Αφού  ευχαριστήσω όλους όσους, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και όλους όσους δούλεψαν για να γίνει αυτή η ημερίδα  επιτρέψτε μου να κλείσω την ομιλία μου , με την ανάγνωση της  απόφασης του δημοτικού συμβουλίου όπως αυτή πάρθηκε στις 29/3/2018.

Ο Δήμος Περάματος διαχρονικά διεκδικεί το αυτονόητο σε σχέση με τις εταιρείες πετρελαιοειδών που είναι εγκατεστημένες στα γεωγραφικά του όρια και εντός του οικιστικού του ιστού, δηλαδή την οριστική απομάκρυνσή τους, απαιτώντας παράλληλα τη μη επαναλειτουργία οποιασδήποτε ανενεργούς εταιρείας. Αντί όμως να ικανοποιηθεί από την πολιτεία το δίκαιο αυτό αίτημα των κατοίκων της περιοχής κατασκευάστηκε νέα μεγάλη προβλήτα πετρελαιοειδών, οι εταιρείες προχωρούν σε εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών τους και τις τελευταίες μέρες αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι ανενεργή εταιρεία πουλήθηκε σε νέο ιδιοκτήτη με πολύ πιθανό ενδεχόμενο την επαναδραστηριοποίησή της.

 

Ταυτόχρονα, διαπιστώνουμε πως το νομοθετικό πλαίσιο της λειτουργίας των  εταιρειών πετρελαιοειδών, τροποποιείται κάθε τόσο  πάντα προς όφελός τους και σε βάρος της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών.

 

Χαρακτηρίζουμε ως απαράδεκτο το γεγονός ότι παρέχεται η δυνατότητα τροποποίησης αδειών και σε πολλές από αυτές η επ’ αόριστον λειτουργία τους αντί του αυστηρότατου ελέγχου τους και της σταδιακής απομάκρυνσής τους. 

 

Ο Δήμος Περάματος και οι κάτοικοι της πόλης είναι αποφασισμένοι να σταματήσουν με κάθε τρόπο αυτή την τόσο επιζήμια δραστηριότητα που υποβαθμίζει ολοένα και περισσότερο την ποιότητα ζωής τους.

 

Απαιτούμε από την κυβέρνηση την αλλαγή πολιτικής με προσανατολισμό το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου και όχι κάποιων ιδιωτών επιχειρηματιών.

 

                 Καλούμε τα αρμόδια Υπουργεία και κάθε άλλο εμπλεκόμενο να μην συμβάλλει σε μια τέτοια καταστροφική εξέλιξη για την πόλη μας. Ο Δήμος Περάματος είναι εκ διαμέτρου αντίθετος στην επαναλειτουργία των ανενεργών εταιρειών πετρελαιοειδών με οποιαδήποτε μορφή και απαιτεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μετεγκατάστασης των εταιρειών πετρελαιοειδών.

 

                 Πάγιο αίτημά μας είναι να γίνει άμεσα η μετεγκατάσταση των δεξαμενών πετρελαιοειδών σε οργανωμένο χώρο εκτός του Δήμου Περάματος και εκτός αστικών περιοχών, καθώς και να αποδοθούν οι χώροι στους πολίτες του Περάματος. Παράλληλα, μέχρι να μετεγκατασταθεί και η τελευταία δεξαμενή πετρελαιοειδών από το Πέραμα, οι έλεγχοι που θα διενεργούνται στις εταιρείες πετρελαιοειδών (SATAME-SEVESO) να γίνονται με τα αυστηρότερα στάνταρ ελέγχου που επιβάλλει η διεθνής νομοθεσία, και με την συμμετοχή εκπροσώπων του 1ου και του 2ου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση

 

  • Την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, ώστε να επιτραπεί η μετεγκατάσταση των εταιρειών σε άλλη κατάλληλη για τη λειτουργία τους περιοχή εκτός οικιστικού ιστού, αίροντας τον περιορισμό που επιτρέπει να γίνεται η μετεγκατάσταση μόνο σε όμορο Δήμο.  

 

  • Μέχρις ότου υλοποιηθεί η μετεγκατάσταση των εταιρειών να αδειάσουν όλες οι δεξαμενές από βενζίνες που βρίσκονται κοντά στον περιμετρικό τοίχο των εταιρειών και πολύ κοντά στα σπίτια, ώστε να δημιουργηθεί ζώνη ασφαλείας για το ενδεχόμενο ενός ατυχήματος.

 

  • Την ίδρυση φορέα μελέτης και υλοποίησης της μετεγκατάστασης.

 

  • Να έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα οι θέσεις και οι προτάσεις των φορέων 1ου και 2ου βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ζητήματα που αφορούν την υγεία και την ασφάλεια των πολιτών.

 

Προχωρούμε άμεσα:

 

  • Στη δημιουργία διαπαραταξιακής επιτροπής από το Δημοτικό Συμβούλιο με τη συμμετοχή φορέων της πόλης, ώστε να προβούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας σε όλα τα αρμόδια υπουργεία για την άμεση ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας.

 

  • Στη συνεργασία με εξειδικευμένο επιστημονικό σύμβουλο για την καλύτερη προετοιμασία ως προς τον τρόπο διεκδίκησης λύσης του προβλήματος

 

  • Στη συνεργασία του Δήμου μας με εξειδικευμένο νομικό γραφείο ώστε να προσφύγουμε στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, διεκδικώντας την επίλυση του προβλήματος προς όφελος των πολιτών.

 

  • Στη διοργάνωση ημερίδας στο Δημαρχείο Περάματος υπό την αιγίδα του ΤΕΕ και του Πολυτεχνείου και τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων για την επιστημονική τεκμηρίωση των θέσεών μας.

 

  • Στην πρωτοβουλία ενημέρωσης των κατοίκων της πόλης μας για το ενδεχόμενο βιομηχανικού ατυχήματος.

 

  • Στην κατάρτιση σχεδίου εκκένωσης του Περάματος στα πλαίσια της πολιτικής προστασίας του Δήμου μας.

 

  • Στην πραγματοποίηση κινητοποιήσεων με τη συμμετοχή των πολιτών για να καταστεί σαφές πως δεν θα ανεχθούμε περαιτέρω υποβάθμιση της περιοχής μας.

 

Παράλληλα καλούμε σε ετοιμότητα τους κατοίκους της πόλης μας, ώστε να είμαστε έτοιμοι σε οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη, για να αντιδράσουμε αγωνιστικά.”

 

Πηγή:https://peramaonline.blogspot.gr