ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΓΟΥΔΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΣΤΟ ΚΑΡΦΙ”

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΓΟΥΔΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΣΤΟ ΚΑΡΦΙ”

Γιάννης Λαγουδάκης: Οικοδομούμε το Πέραμα του αύριο

 

 

Ερώτηση: Ένα ζήτημα που βρίσκεται στην επικαιρότητα και αφορά και το Δήμο Περάματος είναι η υποθαλάσσια ζεύξη με τη Σαλαμίνα. Είστε υπέρ της κατασκευής αυτού του έργου;

 

 

Απάντηση: Είναι αυτονόητο πως η υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου μόνο θετικά μπορεί να αποφέρει στην πόλη μας. Η υποθαλάσσια ζεύξη θα ανακουφίσει το Πέραμα από την τεράστια κυκλοφοριακή φόρτιση και περιβαλλοντική όχληση που δημιουργούν τα αυτοκίνητα που κατευθύνονται προς το πορθμείο από τον έναν και μοναδικό δρόμο της πόλης. Επιπλέον, θα αποτελέσει επί της ουσίας μία δεύτερη έξοδο για τους κατοίκους, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό λόγω των μεγάλων και επικίνδυνων βιομηχανικών δραστηριοτήτων που λειτουργούν στην πόλη μας.

 

 

Ερώτηση: Στον νέο Περιφερειακό σχεδιασμό για την διαχείριση των απορριμμάτων βρίσκεται πάλι στο επίκεντρο ο Δυτικός Πειραιάς. Ποια είναι η θέση σας για τη δημιουργία επεξεργασίας απορριμμάτων στο Σχιστό;

 

 

Απάντηση: Με βάση τον προηγούμενο Περιφερειακό Σχεδιασμό, οι Δήμοι του Δυτικού Πειραιά, Πέραμα, Κερατσίνι – Δραπετσώνα, Νίκαια-Ρέντης, Κορυδαλλός και Πειραιάς, είχαμε συμφωνήσει να γίνουμε μέρος της λύσης με προϋποθέσεις. Να επεξεργαζόμαστε τα δικά μας απόβλητα και να μην επιβαρύνουμε άλλες περιοχές. Θέλω να είμαι σαφής. Δεν θα ανεχτούμε καμία περαιτέρω περιβαλλοντική υποβάθμιση. Το Πέραμα δεν θα γίνει μία δεύτερη Φυλή και αυτό πρέπει να το καταλάβει καλά τόσο η Περιφέρεια Αττικής, όσο και η πολιτεία. Έχουμε κάνει το καθήκον μας σε αυτό το επίπεδο με τις τόσες βιομηχανικές δραστηριότητες στα γεωγραφικά μας όρια, με την Ψυττάλεια και το ΣΜΑ στο Σχιστό. Ήρθε η ώρα στο πλαίσιο της χωροταξικής δημοκρατίας και των σύγχρονων ευρωπαϊκών πρακτικών να αναλάβουν και οι άλλες πόλεις αυτό που τους αναλογεί.

 

 

Ερώτηση: Πώς εξελίσσεται το Δημοτικό σας έργο; Ο προγραμματισμός σας και ποιες παρεμβάσεις είναι στην ατζέντα σας;

 

 

Απάντηση: Ο μεγάλος μας στόχος όταν αναλάβαμε την Διοίκηση του Δήμου το 2014 ήταν η οικονομική του εξυγίανση, αφού δυστυχώς ο Δήμος Περάματος ήταν ο πιο υπερχρεωμένος Δήμος, αναλογικά με τον πληθυσμό του σε όλη την Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν η πλήρης αδυναμία παροχής υπηρεσιών στους δημότες, με τους εργαζόμενους, τους προμηθευτές, τα ασφαλιστικά ταμεία, τις τράπεζες, τις σχολικές επιτροπές και άλλους πολλούς να ζητούν τα χρήματά τους. Μια κατάσταση τραγική στις ήδη τραγικές μνημονιακές συνθήκες της εποχής. Καταφέραμε να καταστήσουμε τον Δήμο Περάματος όχι απλώς αξιόπιστο στη λειτουργία του, αλλά και από τους πιο υγιείς Δήμους της χώρας. Γίνονται παρεμβάσεις και έργα ακόμη και με ιδίους πόρους σε όλο τον Δήμο Περάματος. Παραδόθηκαν στο κοινό, αφού τα εκσυγχρονίσαμε πέντε γήπεδα μπάσκετ. Αναβαθμίστηκαν οι πρώτες 15 παιδικές χαρές και προχωράμε μαζί με την Περιφέρεια Αττικής στην κατασκευή παιδικής χαράς για ΑμεΑ. Προχωρήσαμε στην διάνοιξη δρόμων σε περιοχές που είχαν εγκαταλειφθεί επί δεκαετίες.Ολοκληρώνεται και παραδίδεται η μεγάλη μας παρέμβαση στο Δυτικό Άκρο της πόλης και είμαστε στο στάδιο της ολοκλήρωσης της μελέτης που θα καταθέσουμε στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» για την αξιοποίηση του χώρου του Αρμού, προς όφελος των πολιτών. Το κολυμβητήριο μας συνδέθηκε επιτέλους με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, ώστε να μπορεί άμεσα να λειτουργήσει. Έχουμε υποχρέωση να οικοδομήσουμε το Πέραμα του αύριο. Να δημιουργήσουμε ένα θετικό «master plan», για τους πολίτες του Περάματος, ώστε να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που τους αξίζουν, ζώντας σε μία σύγχρονη πόλη.

 

 

Ερώτηση: Από την προηγούμενή σας θητεία, διεκδικούσατε το Πέραμα, να αποκτήσει σταθμό μετρό. Παραμένει πάγια θέση σας;

 

 

Απάντηση: Στην περιοχή υπάρχουν συσσωρευμένα περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα. Έχουμε κάνει πολλές συναντήσεις και ασκούμε μεγάλη πίεση στην πολιτεία, γιατί θεωρούμε ότι συντελείται ακόμη μία μεγάλη αδικία εις βάρος της πόλης. Ένας Δήμος που εξυπηρετεί πολίτες που μετακινούνται για την ναυπηγοεπισκευή, διαθέτει το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας σε διακίνηση επιβατών, φιλοξενεί το ναύσταθμο της Σαλαμίνας και πλήθος βιομηχανικών δραστηριοτήτων, είναι αδιανόητο να μην έχει ένα μέσο σταθερής τροχιάς αξιόπιστο, γρήγορο και περιβαλλοντικά χαμηλής όχλησης.