Με αφορμή την ομόφωνη απόφαση απόρριψης της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) της ΟΛΠ Α.Ε.– COSCO και από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, ο Δήμος Περάματος ανακοινώνει:
«Η Δημοτική Αρχή του Δήμου Περάματος αισθάνεται απολύτως δικαιωμένη για την ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής να απορρίψει τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) της ΟΛΠ Α.Ε.– COSCO.
Ο Δήμος Περάματος έχει διαχρονικά, σταθερά και αταλάντευτα αρνητική στάση στην προσπάθεια του ιδιώτη επενδυτή να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του μέσα από την άναρχη ανάπτυξη του λιμανιού εις βάρος της υγείας και της ασφάλειας των κατοίκων του Περάματος και των όμορων Δήμων.
Υπενθυμίζεται πως ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης έλαβε την πρωτοβουλία να συγκαλέσει σύσκεψη με όλους τους Δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά στην οποία πάρθηκε ομόφωνη απόφαση κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), ενώ την ίδια στιγμή οι θέσεις του Δήμου Περάματος κατατέθηκαν τόσο στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, όσο και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η ΣΜΠΕ μετά τη ΜΠΕ συνιστά ευθεία παραβίαση του νόμου. Στην άμεση ενδοχώρα των βιομηχανικών και μεταφορικών εγκαταστάσεων του ΟΛΠ στο Πέραμα (0-500 μ.) λειτουργούν 19 εκπαιδευτικές μονάδες (6 νηπιαγωγεία, 5 δημοτικά σχολεία και 3 γυμνάσια, 2 νυχτερινά γυμνάσια, 2 λύκεια, 1 ΕΠΑΛ), και 4 αθλητικά κέντρα. Το σύνολο αυτών των μονάδων, οι οποίες φιλοξενούν χιλιάδες μαθητές, βρίσκονται σε άμεση έως μηδενική απόσταση από τις μονάδες μεταφορών, ναυπηγείων, καυσίμων, σε άμεση επαφή με άξονες βαριάς κυκλοφορίας μεγάλων μεταφορικών οχημάτων και βυτιοφόρων καυσίμων.
Οι αέριοι ρύποι από τις εκπομπές (αμμοβολές, εξατμίσεις, αναθυμιάσεις), η ηχορύπανση από τη λειτουργία των γερανών φορτοεκφόρτωσης και την κίνηση βαρέων οχημάτων βρίσκονται κυριολεκτικά μέσα στις αυλές και τις αίθουσες των σχολείων. Αυτά τα δεδομένα δεν τα έχει λάβει υπόψη η ΣΜΠΕ, ούτε υπάρχει κάποια σοβαρή πρόβλεψη για την αντιμετώπισή τους.
Τα θέματα που απασχολούν το Δήμο Περάματος και για τα οποία δεν υπάρχουν στην ΣΜΠΕ προβλέψεις για τον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών τους στη ζωή των κατοίκων της πόλης μας είναι:
- αύξηση των φόρτων κυκλοφορίας οχημάτων από και προς τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ ΑΕ
- αύξηση του κυκλοφοριακού θορύβου και των δονήσεων
- Αύξηση της αέριας ρύπανσης από τα οχήματα και τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ
- Αλλαγή του μικροκλίματος από την επέκταση των προβλητών και των χώρων containers
- Θέματα αισθητικής υποβάθμισης της πόλης από το σύνολο των εγκαταστάσεων του ΟΛΠ
- Φωτορύπανση και ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία
- Διαχείριση αποβλήτων ή ενδεχόμενων επικινδύνων αποβλήτων
- Προβλήματα στη διαδικασία αποκατάστασης λειτουργικών βαθών, και τη διαχείριση βυθοκορημάτων
- Λειτουργία εργοταξίων, θέματα αξιολόγησης της αύξησης, δυνατότητες αναλυτικότερης ενημέρωσης αδειοδότησης τους (πχ με ΤΕΠΕΜ), θέματα προμήθειας πρώτων υλών και τρόποι μεταφοράς
- Παράμετροι ουσιαστικής και διαρκούς παρακολούθησης της περιοχής
- Θέματα ενεργειακής επάρκειας και επιλογών
- Θέματα εφαρμογής νέων νομοθεσιών (πχ οι πρόσφατες ρυθμίσεις για τις οχλήσεις και τη δυνατότητα χωροθέτησης εντός Αττικής δραστηριοτήτων μέσης όχλησης).
Ο Δήμος Περάματος στηρίζει τις αναπτυξιακές πολιτικές που επιτυγχάνονται μέσω μίας ισορροπημένης σχέσης μεταξύ του λιμανιού και των πόλεων που το φιλοξενούν.
Ωστόσο, είναι αδιανόητο να ανατίθεται εν λευκώ το λιμάνι σε έναν ιδιώτη που αδιαφορεί για τις επιπτώσεις στους πολίτες, στο περιβάλλον αλλά και στους άλλους τομείς της οικονομίας.